Friday, April 10, 2015

GALEANO - UNA REFLEXION LIRICA Y FILOSOFICA SOBRE LA VIDA... [GALEANO - A LYRIC AND PHILOSOPHICAL INSIGHT ON LIFE WHICH COULD BE EASILY APPLIED TO PEOPLE PHOTOGRAPHY...]

GALEANO - UNA REFLEXION LIRICA Y FILOSOFICA SOBRE LA VIDA, APLICABLE A LA FOTOGRAFIA (DE PERSONAS)...

"Yo leyendo tus libros siento, que tu tienes, me dijo, un ojo en el microscopio y otro ojo en el telescopio. Y me pareció una buena definición - por lo menos de mis intenciones. De lo que me gustaría hacer o escribir."

<En eso deberíamos concentrarnos los fotógrafos de personas.>

"Este, es decir, ser capaz, de mirar lo que no se mira, pero que merece ser mirado. Las pequeñas, las minúsculas cosas de la gente anónima; de la gente que los intelectuales suelen despreciar. Ese micro mundo donde yo creo - de veras - alienta la grandeza del universo."

"El mundo está hecho de historias..."
[Eduardo Galeano]



GALEANO - A LYRIC AND PHILOSOPHICAL INSIGHT ON LIFE WHICH COULD BE EASILY APPLIED TO (PEOPLE) PHOTOGRAPHY...

"A journalist said to me: reading your books I feel you have an eye on the microscope and the other one at the telescope. And I think it was a good definition at least about my aspirations."

<That should be the main focus of attention for us people photographers.>

"What I'd like to do in writing. Be able to look where no one does but deserves to be looked.The small, tiny things of unknown people; the people who the intellectuals tend to despise. The micro world where I believe that feeds on truth the greatness of the universe."

"The world is made of histories..."
[Eduardo Galeano]